måndag 30 januari 2012

Ommöblering

hade ett hemmagym som stod i barnbarnens lekrum och tog plats. Nu är det nerplockat och ska vidare till dotter L:s källare som är högre i tak än vår. Får väl åka dit och träna när (läs "om") andan faller på. Kvar står nu bara gåbandet, som inte alls tar lika stor plats. I och med att träningsmaskinen försvann så blev det bättre plats och då bytte vi också plats på lite andra saker, som exempelvis barnsängen och min "skrivarhörna".

Gästrummet med delar av min docksamling

Pysselhörna för barnbarnen. Här finns omslagspapper, tejp, snören, papper, pennor, gamla knappar med mera.  Notstället använder jag för att visa senaste teckningarna på.

Gåbandet med utsikt över hagen.  Nästan som att gå i naturen, men bara nästan:-)

Min skrivarhörna.
Nu ska jag strax hoppa i säng. Ska upp tidigt, tidigt i morgon för att ta tåget till Stockholm över dagen för ett möte. Är ett jobbigt pass att resa så, jag som är morgontrött och kvällspigg......Gokväll:-)

4 kommentarer:

  1. Har ett rum med en liknande hörna till våra barnbarn. Där finns alla de saker du nämner:) Och sängar. Och leksaker. Brukar få höra att jag "gör för stor affär" av barnbarnen:) Inte av alla men av en del. Roligt att se att det finns fler som är som jag. Har även en massa extrakläder (mest barnens gamla som jag har sparat) till dem:)
    Kram :D

    SvaraRadera
  2. Vilken fin pysselhörna!
    Hoppas att du får en bra dag imorgon. Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej gå/löpar bandet skulle jag behöva! du somnar nog gott i kväll efter en mastodont dag!kram

    SvaraRadera
  4. Vilken trevlig blogg du har, välkommen att beska oss.

    kram 3 tanter

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla