söndag 1 januari 2012

Det kom ett brev för några dagar sedan

det började: hej mormor!

Sen fortsatte det:  Kan I och jag få sova över hos dig nogån dag. Har ni nogon snö hos er i såfal kan I och jag ta med oss skidena och åka i eran bake. God Jul och Got nyt år helsnignar W.

Nu ligger hon här i vårt gästbarnsäng och snusar och sover.
Lillasyster I ville inte följa med utan stannade hemma hos mamma och pappa.

Vi har tyvärr ingen snö (och det har inte W heller hemma hos sig, ca 7 km härifrån) så någon skidåkning blev det inte. Istället hyrde vi film, via tv:n. Det blev Ice Age 2 som vi kollade på och fnissade åt. Och vi har käkat godis fast det inte är lördag. För det är fest hos oss när äldsta barnbarnet, snart 8 år, sover över.
 
Det var lite stökigt när det var läggdags för vår kattunge Kiki tyckte det var jättespännande med en besökare i den säng som hon själv brukar ligga i. Så hon drog med tassarna i W:s hår och sen klättrade hon upp i sängen och ville gosa.  Inte så lätt att somna i det läget, så jag fick stänga ute katten från rummet. Öppnade dörren nyss, och då kom hunden Asta in, överlycklig, och snusade ansiktet på den sovande W. Som inte vaknade som tur var. Fullt ös i djurfarmen alltså;-)

6 kommentarer:

  1. Hej! önskar dig God fortsättning på det nya året! jag blev riktigt varm i hjärtat av brevet från erat lilla barnbarn "lycka" du är säkert en underbar mormor.kramiz Jessica

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hihi vilken härlig läsning! Låter helt underbart tycker jag :)

    God fortsättning på det nya året!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Lycka är att vara mormor och omtyckt!
    Låter alldeles underbart! Precis så som det ska vara när barnbarnen sover över!

    En god och kärleksfull fortsättning på det nya året önskar jag Dig!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Härligt!
    Jag önskar dig ett helt underbart 2012! Kram!

    SvaraRadera
  6. Så mysigt med ett besök hos mormor. En god fortsättning på det nya året önskar vi er!
    Tre Tanter.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla