måndag 23 januari 2012

Våra fönster är på gång

fick vi veta idag. Alltså de som ska sitta i glasverandan som min käre man håller på och bygger. Bygger och bygger. Bygget har stått still ett par månader i väntan på fönster. Nu blir det fart på herrn, för nu måste han snabba sig att städa källaren (ja, jag har erbjudit mig att städa där men det får jag inte får då tror han att jag slänger alla hans små skruvar och muttrar). Städas måste göras för att få plats med brädorna. Brädorna som ska målas och bli till vägg under fönstrena. För man kan inte ha fönster hängandes i luften, eller hur. De måste liksom fästas i något.

Å vad jag längtar tills glasverandan blir klar, ett stort fint uterum precis i anslutning till köket med långa väggfasta bänkar där alla barn, barnbarn, vänner, hundar och katter får plats. Ett stort "Ernst-bord" gjort av långa fina breda brädor. I hörnan ska vi ha ett litet utekök så vi kan bjuda på mat och fika. Men innan dess, ska som sagt källaren städas:-).


Ungefär så här ser den ut just nu, förtom att det är helt intäckt med grön plast utom på ett ställe där plasten är genomskinlig så jag kan se ut från köket i trädgården. Det går inte att se igenom grön plast, vilket min make trodde. Antar ialla fall att det var det han trodde eftersom han klädde in allt med grön plast först. Innan vi hade talats vid om detta. Talat och talat. Jag ska väl erkänna att det mest var jag som pratade när jag kom hem och såg det gröna plasttältet. Kompromiss kallas det vi har nu:-)

7 kommentarer:

  1. Det här ska bli spännande att följa, byggprojekt älskar jag...mina egna börjar ju ta slut...lite trist när allt börjar bli klart..ha en skön kväll, kram

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Livet är fullt av kompromisser...men om det blir ett gott resultat så....

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilken trevlig blogg du har!
    Här kommer jag att titta in fler gånger:)
    Kram.
    Karin

    SvaraRadera
  6. Jaså, du och jag är modeskapare :)

    SvaraRadera
  7. Det kommer att bli mycket bra när det är klart! Jag hittade min sambos enorma keps-samling i klädkammaren när jag röjde där. Skickade ett sms till honom att jag kastat allt :)) Grym är jag hahaha(fast jag kastade inget)

    Ann-Louise

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla