torsdag 12 januari 2012

Hockey, hockey, hockey

ikväll har jag och mina två kollegor varit på en elitseriematch. Första gången jag såg laget spela så det var lite spännande. När jag var omkring 17 - 22 år så gick jag på ishockey så ofta jag kunde. Jag följde även med mitt lag på bortamatcherna. Sen kom det andra intressen och barn så jag slutade helt och hållet att se på hockey. Så det var med viss nostalgi som jag gick till den här matchen ikväll.

Det var verkligen ÖS i hallen! Långt innan matchen börjat så hände det saker. Strax innan spelarna kom in på planen så blev det ett "digitalt fyrverkeri", mycket pampigt! Lagen ställde upp och så spelade en kille nationalsången på elgitarr. Han spelade riktigt bra, men varför han spelade den förstår jag inte. Det var ingen landskap och då behöver man väl inte spela nationalsången....?

Det märks att elitserielagen är stora företag som måste gå med vinst. Överallt reklam, precis överallt och i alla former hela tiden. Det finns barer och VIP-lounger. Restaurang med väldigt god mat och så vidare. Allt för att få in så mycket pengar som möjligt till klubben så att de ska ha råd att köpa spelare till sitt lag, betala deras löner och hålla sig kvar i elitserien.

Just nu är det väldigt "inne" att gå och se stadens lag spela. Frågan är om det fortfarande kommer att vara så många tusen om det går dåligt för dem....? Vi fick en rundtur i hallen/arenan i en paus och gick förbi några barer. Det var ganska många som stod där och hängde med ryggen mot rinken:-)

PS. Hemmalaget vann, men det var ingen höjdarmatch...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla