tisdag 24 januari 2012

Sovrumsförvandling, kallt och packning

halkade in en stund på "Äntligen hemma" och såg slutet på Lulu Carters inredning av ett sovrum. Det är verkligen otroligt vad färger och former kan göra skillnad! Från ett kalt, vitt/blått sovrum till ett ombonad vilsamt rum att koppla av i. Beundrar dem som kan skapa något så vackert.

I morse var det minus 12.2 grader när jag steg upp. Stjärnklart och lite snö på marken skapade vinterkänsla. Riktigt skönt, tyckte både jag och Asta där vi vandrade bygatan fram - jag väl påpälsad med termobyxor, pälsmössa och dunjacka. Asta väl påpälsad av naturen. Rasens vita färg avlades fram efter önskemål från herdarna som ville kunna skilja på hunden (som vaktade flocken) och vargen som hunden skulle skydda mot.

Har precis packat en liten väska inför min jobbresa till Göteborg imorgon och på torsdag. I vanliga fall har jag alltid STORA väskor med mig, även om det bara gäller en natt, men i år har jag bestämt mig för att lära mig att packa smartare.

Egentligen tror jag att tanken är att det ska vara en datorväska. Det är en kombinerad ryggsäck och kabinväska och den funkar utmärkt att ha annat än datorn i.


Den här tidningen packar jag ner som reselektyr, kan rekommenderas till alla som, precis som jag, gillar att skriva.

2 kommentarer:

  1. Ha det riktigt trevligt i Göteborg! :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! jaså dags för en liten tripp igen då:0 förstår att du längtar till ditt/erat uterum blir klart..vi byggde ett för 5 år sedan inte så stort men jag tillbringar massor av min lediga tid där, vår sommar o höst ! underbart kram Jessica

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla