lördag 21 januari 2012

Fick en utmaning

Av två bloggvänner har jag fått samma utmaning som inte är den enklaste att få till, men jag gör ett försök i alla fall. Håll i hatten för här kommer lite personlig information om mig:

Vad gjorde du för 10 år sedan? Jag hade precis flyttat ut på landet och bodde i en stor lägenhet i en ombyggd gammal skola vid en sjö. Arbetade som chef för en exportorderavdelning.

Vad gjorde du för 1 år sedan? Mycket av tiden gick åt att vara med mina föräldrar, eftersom min pappa var väldigt sjuk och de behövde en hel del hälp.

Fem snacks du gillar. Allt som är salt, tyvärr. Har alltid älskat salt lakrits.

Fem sånger du kan hela texten till. Jag gillar att sjunga och kan många, många sånger utantill förutom alla psalmer vi var tvungna att lära oss utantill när jag gick i skolan.

Fem saker du skulle vilja göra om du var mångmiljonär. Först och främst skulle jag se till att både mina barn och barnbarn fick en rejäl slant så att de skulle ha en ekonomisk trygghet i framtiden. Sen skulle jag skänka pengar till barn som behöver hjälp. Till mig själv köper jag en motorcykel. Och så skulle jag resa mycket och ofta och då ta med min familj och mina goda vänner eftersom jag tycker attt dela gemenskap och minnen från resor är halva glädjen med att resa. Sist men inte minst skulle jag sätta in pengar på banken (inte köpa aktier eller så eftersom jag inte är någon "gambler".)

Fem dåliga vanor. Äter för mycket godis. Är för otålig. Saltar för mycket på maten. Lat från och till. Påbörjar saker som jag sen inte fullföljer.

Fem saker du gillar att göra. Skriva, läsa, gå på bio, resa och vara med familj och vänner.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa. Stringtrosor, blodkorv, tv-spel, päls och så ska man aldrig säga aldrig så jag lämnar en lucka här för en sak som man aldrig kan veta....

Fem favoritsaker: min dator är så självklar så den räknas inte eller hur. Så det blir de här fem sakerna:  min bil (så jag kan åka vart jag vill), böcker, min sköna stol i köket, min kamera och min fleecepläd som jag alltid har under täcket i sängen.

Sista punkten var att utmana fler att göra samma lista, men jag utmanar istället mina läsare att göra det i kommentarsfältet: svara på alla frågorna eller någon av dem om du vill:-)

2 kommentarer:

tack för din kommentar, hälsar Ulla