tisdag 31 januari 2012

En lång dag...

men en givande dag. Steg upp halv 5, termometerna visade på -10 grader. Funderade på att strunta i att gå och hämta tidningen, för hunden brukar ändå vara en sjusovare. Men inte idag. Så det var bara att bylta på sig rejält och ta en promenad med henne och hämta tidningen i alla fall.

Tåg till Stockholm, lugnt och skönt men lite sövande. Jobbade på vägen genom att läsa och skicka e-post. När jag hade tillgång till internet, vilket inte är helt självklart när man åker tåg. Kom precis i tid till mötet, utan stress. Tåget var till och med 5 minuter före tidtabell. Har aldrig hänt förr!

Givande möte med branschkollegor, många och bitvis långa diskussioner med högt i tak och respekt för varandras åsikter. Så är det inte alltid i min vardag:. Men det räcker med "lessons" för min del, nu vill jag ägna mig åt de som ger mig "blessing".




Hann gå en kortkort runda på Drottninggatan, inte för att shoppa utan för att få lite frisk luft innan hemresan. Hade sällskap på tåget en stund med en av mötesdeltagarna. Vi tog en bit mat i restaurangen innan det var dags för henne att gå av. Jobbade lite till, men det är svårt att försöka ha "kontoret i fickan" (läs: i mobilen) och sköta det dagliga precis som vanligt fast man inte är på jobbet. Fattar inte varför jag inte bara kan koppla av, man kan ju inte vara på två platser samtidigt. Vem har egentligen rätt att förvänta sig det? Tåget ankom till min hemmastation exakt på minuten. Märkligt, eller hur...

Gick hem till mamma och tog en kopp kaffe innan jag körde hem. Brukar ställa bilen vid hennes hus när jag åker tåg, eftersom det inte finns särskilt många parkeringar vid stationen där man får stå en hel dag.

Restrött. Informationstrött. Trött. Men nöjd. För jag har fått påfyllning av energi, även om jag är trött:-)



bilden är hämtad från Internet: positive inspiration.

4 kommentarer:

  1. Även här har det varit en intensiv dag så jag ska alldeles strax krypa till kojs, känner på mig att det kommer att bli en lång vecka...

    Ha det gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Låter som en givande dag trots allt. Mysigt att kunna gå till sin mamma och få en kopp kaffe:)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att det gick så bra! :) Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej! borta bra men hemma bäst ;) låter som du var nöjd med dagen... kram Jessica

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla