fredag 27 januari 2012

There´s a place for all of us:-)

någonstans på jorden finns det en plats där man tycker att den del av kroppen som du eller jag ogillar, är vacker. Så brukar en arbetskamrat säga till mig ibland. Hon har alltid blivit retad för sin uppnäsa (som är en söt liten näsa) här i Sverige. Men i Turkiet, där det är vanligt med stora näsor, tycker de att hon har en jättefin näsa.

I Japan är det vackert med sneda tänder, de betalar till och med för att få dem sneda om de är raka. Vi gör tvärtom....Min breda rumpa, som jag alltid har blivit retad för och fått höra att jag ärvt från min farmors släkt, den hade platsat på Zorns tavlor på sin tid.
hämtad från Internet, målad av Anders Zorn

Finns nog en plats där det är vackert även idag med breda rumpor även om det inte är just här där jag bor...
Så synd att vi inte föds på en plats där vi betraktas som vackra, oavsett hur vi ser ut.....
Räcker jag till? Ted Gärdestad

5 kommentarer:

  1. Hej! här är en till med bred bak ;0 för några år sedan när jag gick ner i vikt försvann den o byxorna hängde!tyvärr är den tillbaka..kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Undrar var jag skulle platsa...hehe. Där får ju inte vara åldersfixerat heller:) Det viktiga är kanske inte vad andra tycker, utan att man trivs och mår bra själv. Vilket jag måste ta tag i...
    Kram! :)

    SvaraRadera
  3. Det hade ju varit praktiskt! Annars tycker jag att det bästa är om vi alla respekterar varandras olikheter på alla platser på jorden. Kram!

    SvaraRadera
  4. Så sant så sant, alla har vi något vi är missnöjda med och som andra tycker är vackert.

    kram 3 tanter

    SvaraRadera
  5. Zornhäck kallar mannen bredvid den, jag har en jag med :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla