söndag 1 januari 2012

Januari, äntligen

jag har alltid känt att det är något speciellt med 1 januari, det är som allt börjar på nytt igen. Egentligen är det bara en vanlig dag som alla andra, kalendern är ju något vi människor har hittat på. Men ändå. Detta året ska jag försöka vara lite snällare mot mig själv, med allt vad det kan innebära.

Nyårsafton firade vi tillsammans med goda vänner som vi har firat med i minst 25 år. Lugnt och skönt, precis som jag vill ha det.

Alkoholfri välkomstdrink med vanilj och chili i

Som vanligt åt vi köttfondue med massor av goda såser och älgkalvskött som smälte i munnen.
Och maken var fin i den nya flugan jag förärat honom


På dagen var vi hos min mamma och firade nyår tillsammans med släkten.  Min dotter L hade gjort de här tre fina princesstårtorna dagen till ära. Lika goda som de ser ut, var de:-)

God fortsättning på det nya året!

2 kommentarer:

  1. Drinkarna såg goda ut :) ett snällare år mot sig själv blir nog bra.....

    SvaraRadera
  2. Ett bra löfte!! Hade ungefär samma löfte. Nu gäller det bara att komma ihåg vad man lovat sig själv. Av någon anledning är det lättare att minnas löftena man ger till någon annan.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla