tisdag 1 juni 2010

Sommaren är här


Läser i lokaltidningen att sommaren faktiskt är här. Enligt meterologerna är det sommar när dygnsmedeltemperaturen överstiger 10 grader under minst 5 dygn i följd. Det var ju bra att veta, för jag trodde fortfarande det var vår. Kylan, regnet och blåsten påminner inte om min barndoms somrar. Då var det alltid vackert väder. Vi badade, blev bruna och fräkniga och funderade inte på dygnsmedeltemperaturen.

Eller är det mitt minne som spelar mig ett spratt? Det regnade väl inte när man var liten...? Det stod också i tidningen att juni kan bli en varm och torr månad, och det ser jag fram emot eftersom jag tycker det är mycket lättare att stiga upp på morgonen när solen skiner. Bara det inte blir för varmt. Det ska vara lite lagom...

Må väl hälsar
Ulla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla