torsdag 24 juni 2010

Ledig idag


tog mig friheten att vara ledig idag. Fick till och med sovmorgon, vilket inte händer alltför ofta eftersom jag har en "jättevalp" som kryper upp i sängen när hon tycker jag ska vakna. Och det brukar vara vid 5 - halv 6-tiden.

Solen skiner så jag kanske kan sätta mig på altanen en stund. Cykeldäcken är nypumpade så vem vet - det kanske blir en tur på den också. Det finns ett riktigt mysigt lantcafé ca 1 km härifrån.

Mina två hundar verkar i alla fall trivas med att ha sällskap. De strosar runt i trädgården och ser ut att njuta.

Ska förbereda midsommarmaten också. Lunchen blir nog hos mamma och pappa med sill och nypotatis förstås. Till kvällen tänkte jag laga långbakad högrev med tomat och vitlökssalsa. Men bakar steken i rödvin i 6 timmar i ugnen. Låter gott tycker jag, hittade receptet i Buffé.

2 kommentarer:

  1. jag har hittat samma recept och ska o9ckså testa det imorgon. Hoppas det blir bra.//Christina

    SvaraRadera
  2. då får vi jämföra våra resultat sen:-)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla