söndag 6 juni 2010

Kjelles tändvätska

Tillbringat nationaldagen på Sveriges största turistattraktion: GeKås i Ullared. En och annan såg säkert serien som gick i TV för ett tag sen. Jag har varit där flera gånger men aldrig mött den typen av personligheter som vi såg i TV. Men de finns säkert där om man kollar. Nu äger jag i alla fall en flaska av Kjelles tändvätska. Det var min goda vän G som absolut tyckte jag skulle ha en så hon stoppade helt sonika ner den i min vagn. Kjelle (han med solglasögon och en ölburk i handen i TV-programmet) har nu tillsammans med Morgan en hel kollektion på GeKås. Tydligen får de provision på allt som säljs, så nu kommer väl Kjelle med familj att kunna handla för 100 000 kr på semestern istället för "bara" 57 000 kr:-)

Det är märkligt vad mycket prylar det finns som man inte visste att man behövde, förrän man ser dem. Superlåga priser gör att valet blir lätt, ner i kundvagnen utan att blinka. Så billigt att man inte kan låta bli. Men som tur är så håller de flesta varor en rätt så bra kvalitet numera, trots det låga priset. Överkonsumtion, ja det är nog risk för det. Som tur är åker jag inte dit så ofta så jag behöver ha allt för dåligt samvete.

Hann med en bägare med kulglass också; mörk choklad och saltlakrits. Mmmmm så gott i solen.

Härligt att se alla som hissat vår vackra svenska flagga. Den är verkligen sommar!

Hälsar Ulla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla