söndag 20 juni 2010

En av 1.2 miljoner medlemmar


är jag, för jag är medlem i Rotary. Det är en av världens största och mest inflytelserika internationella humanitära serviceorganisationer. En lång och krånglig mening som egentligen säger att Rotary inte är någon "gubb-klubb" utan en stark förening som bidrar till en massa bra saker i världen!

Sedan 1985 har Rotarys medlemmar donerat sin tid och pengar för att vaccinera över 2 miljarder barn i 122 länder för att utrota polio. Jag kommer ihåg när jag gick i skolan, då fick alla barn ett antal sprutor mot polio, eller barnförlamning som det kallades förr. År 2008 rapporterades färre än 2000 fall av polio i världen, jämfört med 350 000 fall år 1988. Rotarys mål är att sjukdomen ska utrotas helt och hållet. Detta med hjälp av frivilligt arbete och privata donationer från Rotarianer i hela världen.

Så jag är stolt att ingå i detta världsomspännande nätverk och att jag får vara med att bidra i de olika projekt som drivs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla