torsdag 24 juni 2010

Sommarkväll


man tror knappt det är sant men det är varmt ute fast det är kväll. Nu känner jag att sommaren är här, även om det skulle regna på måndag!

Det blev ingen cykeltur idag och inte mycket solande heller. Istället fick jag hjälpa min pappa lite grann och sen åka in till lasarettet och hälsa på mamma som hastigt hamnat där. Jag hoppas hon piggnar till snart, men hon måste stanna kvar över midsommarhelgen.

Hon tyckte det var lite ensamt så jag köpte en liten fin ängel som höll i ett hjärta som sällskap till henne.

Hade hundslagsmål här ikväll, som vanligt rycker de ihop vid "matbordet". Asta (10 mån) äter inte upp sin mat utan lämnar kvar skålen. Då går Nonne (11,5 år) dit och tänker låta sig väl smaka eftersom han tycker hennes mat är godare än sin egen. Men då kommer Asta ca 37 kg tung rusande och skäller som en galning på honom. Varpå han vänder sig om och visar tänderna. Och då hoppar hon på honom och slagsmålet är igång. Blodtörsten lyser i deras ögon och man får hålla undan fingararna när man ska skilja dem åt, om man inte vill att de ska bli hundmat de också. Varje dag, samma historia.

Asta är en riktig slyngel just nu, värsta tonårsupproret. Hon hör inte vad man säger och visar tydligt att hon gör som hon vill. Det är ju snart 100 år sen vi hade tonåringar här hemma så man är lite ringrostig. Funderar på att servera dem maten med munkorgar på. Skulle det funka? Kanske om jag mosar maten.....Ska fundera vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla