måndag 7 juni 2010

Tradera

Nu har jag fått ett nytt konto på Tradera, verkar vara där många håller hus så jag måste förstås också testa.

La upp ett konto för flera år sen och började bjuda på en kamera. Min gamla hade gått sönder och jag kom på att jag kunde köpa en på Tradera. Sökte och fann flera stycken exakt likadana som den jag hade. Ville ha en likadan eftersom jag var så nöjd med den. De flesta kostade 600 - 900 kr men där fanns en där budet bara låg på ca 300 kr. Ett klipp tänkte jag och la ett slutbud på 500 kr. Fattade inte då att det roliga är att vara med och bjuda hela tiden, utan tyckte det var bekvämt att slippa bevaka auktionen. Ni ser, jag var lost redan där.

Det gick några dagar innan jag loggade in för att kolla "min" kamera. Och råkade scrolla ner en bit på sidan. Hade inte sett att det gick att göra det innan. Plötsligt upptäckte jag att där fanns massor med mer information om kameran. OCH att det stod att den behövde byta lins för ca 1000 kr. Gissa vem som vann budgivningen.......suck.

Dyrköpt läxa! Men eftersom jag är smålänning ville jag inte betala mer än nödvändigt så jag mejlade till ägaren och berättade som det var att jag hade "noll koll". Sa att jag gärna betalade för kameran om han så önskade men att jag inte ville ha den, för då skulle jag ju få betala frakt också....

Jag behövde inte betala. Och den nya kameran inköpte jag i en vanlig butik. Sen dess inget Tradera för mig. Men nu känner jag att det är dags. Har lärt mig scrolla, så se upp där ute - nu bjuder vi

Hälsar Ulla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla