måndag 28 juni 2010

Raggning i Pressbyrå-kö

Innan jag skulle på massage idag gick jag in på Pressbyrån för att köpa mig en glass. Där var en lång kö och ingen bakom kassan. Tog flera minuter innan hon dök upp med ett paket i handen. Tydligen har de paketutlämning också på Pressbyrån, så man kan knappast kalla dem "Expressbyrån"...

Framför mig i kön, där jag stod med min droppande glass (jo, lite överdriver jag nog men det kändes som glassen höll på att smälta..) stod en kille i 18-årsåldern. Han snackade högt och ljudligt med sina kompisar som väntade vid utgången. Plötsligt tittar han på mig och säger:

-Det är till att tränga sig i den här stan. Visst stod väl du bakom mig nyss, sa han sen till tjejen bakom mig. -Jo, men jag gick en runda till så jag får skylla mig själv, svarade hon.

-Är du på Facebook, frågade han? -Ja, svarade hon.
-Jag heter Stefan Berg, du kan lägga till mig, sa han. Och vände sig lugnt framåt igen.

Tjejen och jag tittade på varann och fnissade. Så går det tydligen till att "ragga" nu förtiden;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla