fredag 25 juni 2010

Nu e de midsommar igen...



....och jag har plockat sju sorters blommor ikväll och satt i en vas. (Inte i den på bilden för där är ju bara två sorter, men ack så vackert med blåklint och prästkragar) Jag tänker inte lägga några blommor under kudden för jag är nöjd och tacksam för den prinsen jag redan har!

Idag har det varit perfekt väder för hängmattan, så det blev gung-premiär. Men först åt vi förstås sill och nypotatis med pappa som även fick en snaps. Köpte saltsill igår av fiskbilen. -Lägg dem i blöt och byt vatten många gånger, sa tjejen bakom disken. Jag tog henne på orden och idag smakade sillen ingenting! Som tur var hade jag köpt fler sorter. Nästa gång struntar jag i goda råd, salt sill ska vara salt!

När vi kört hem honom för en middagslur packade vi fikakorgen med tårta, melon, jordgubbar, kaffe och en lite midsommarstång och åkte in till mamma på lasarettet. Det blev tårta över så den gav vi till sjukvårdspersonalen som blev glada. I alla fall så sa de så;-)

Vi har egentligen bara slappat idag men kom på att vi ändå haft fullt upp med diverse pyssel. Men det blev en stund i hängmattorna som sagt.

Staden verkade helt öde när vi var där i eftermiddags och det var inte mycket trafik på vägarna heller. De flesta är säkert på midsommarfest någonstans och är inte ute och kör bil får vi hoppas.

Dagen började med rätt mulet väder men efterhand så har det blivit finare och finare och nu ikväll är himlen alldeles blå. Så härligt! Kan inte låta bli att nynna på "Duvemåla hage" denna underbart vackra melodi som Benny Andersson har skrivit till musikalen Kristina från Duvemåla.

Trevlig midsommar till alla där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla