tisdag 22 juni 2010

Lättklädd på jobbet

Läser i dagens lokaltidning om en granne som klagat på att den personliga assistenten satt och solade i minimal bikini med sin vårdtagare. Massor av folk har förstås kommenterat artikeln och de flesta verkar tycka det är helt ok.

Jag är kanske både pryd och moraltant men inte vill jag att mina kollegor ska gå omkring i badbyxor och bikini på jobbet. Det skulle jag faktiskt inte känna mig särskilt bekväm med. Så var går gränsen när det gäller klädkoder? Är det ok med en personlig assistent i bikini? Eller en läkare i tajta badbrallor och ingen vit rock? Skulle jag lita på den läkarens diagnos? Och vad skulle jag ta mig till om han bad mig ta av mig på överkroppen?? Jo, det händer ju ibland. Inte för att de vill se mina taxöron förstås;-) Eller om kassörskan i matbutiken har bikini och svettiga armhålor? Vad sägs om en servitör i stringkallingar? Man kanske kunde lägga dricksen mellan skinkorna förstås...

Jo, jag är nog pryd faktiskt. För jag är inte så förtjust i tanken med toppless i simhallen heller....Är det detta sånt som är kvinnlig frigörelse? I så fall är jag inte särskilt frigjord känner jag.

1 kommentar:

  1. Har börjat läsa din blogg och upptäcker att jag sitter här och skrattar för fullt och även nickar instämmande. Du skriver otroligt bra! Helt klart blir du en favorit!

    Önskar dig en härlig midsommar!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla