fredag 4 juni 2010

Sommar-Stockholm....

...är en underbar stad att vistas i. Fullt med små cafeér och uteserveringar där folk trängs och har trevligt.

Besökte en restaurangbåt igår kväll. Den ligger fast vid kaj men golvet gungar rätt mycket av svallvågorna från andra båtar som åker förbi. Middagen började med att servitrisen skällde ut oss för att vi hade jackor och väskor på fel ställe. Sen snubblade hon omkring och spillde nästan öl på oss och blandade ihop våra beställningar. Och hann dessutom skälla på sin indiske kollega som försökte vara till lags. Hon tinade upp mot oss och blev efterhand riktigt rolig. Fast jag vet inte om hon fattade exakt hur rolig hon egentligen var. Maten var god men det är henne vi kommer att minnas.

Ska försöka få en plats i Globens Sky view idag innan jag åker hem till Småland igen. Tänkte boka via nätet igår, det var rätt fullbokat. Men om man inte har en skrivare i närheten så kan man inte boka. Hur tänkte de då? Jag borde väl kunna få ett SMS där det står att jag betalt turen. Kan man köpa både tåg- och flygbiljetter som kanske kostar 10 ggr mer på det viset, så borde man väl kunna köpa en biljett till en tur med Globens Sky View, eller.....? Nu får vi ta tunnelbanan dit och hoppas att det finns platser över ändå. Och finns det det, så ger det sig om jag verkligen vågar åka upp.

Soliga hälsningar
Ulla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla