onsdag 22 februari 2012

Än en gång.....

får jag läsa om människor som utsatts för misshandel och våld, i Sverige år 2012, på grund av sin sexuella läggning!

Jag förstår inte, och kommer nog aldrig förstå, vad det är som driver dessa människor som låter sitt hat gå ut över vilt främmande människor mitt på gatan. Vilken typ av sexuell läggning en människa har borde bara vara intressant för denne och dennes eventuella partner.  Samma sak lägger varifrån man kommer eller andra typer "urval".

Jag avskyr verkligen när vi dömer ut människor för vad de är, inte för HUR de är!! Hur små är vi inte då som människor......

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Männsikan är ett konstigt djur...ganska grym emellanåt..ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
  3. Ja det här med sexuell läggning... Två av de finaste killar jag känner är gifta med varandra. Varför det skulle göra dem till hatobjekt är svårt att förstå. De visar kärlek till varandra och stor omtanke om sina vänner. De skulle aldrig misshandla någon eller kasta glåpord. Men de har fått ta emot en del.
    Håller verkligen med dig om att det är avskyvärt att döma människor efter sexuell läggning och strunta i medmänskliga egenskaper!!!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla