måndag 20 februari 2012

Mor-och dotterfika och ordning på jobbet

träffade yngsta dottern efter jobbet idag. Vi hade bestämt oss för att fixa våra naglar på samma ställe samtidigt och att ta en fika innan dess. Gick till ett mysigt café där hon bjöd mig på kaffe och varm macka. Till efterrätt fick jag varm hallonpaj med mjukglass. Så bortskämd man kan bli som mamma när man har så omtänksamma döttrar jag som jag.

Har möblerat om mitt kontor på jobbet. Kände att det var dags att ta itu med det gamla och slängde en massa papper som jag haft liggandes i hängmappar i flera år. Utan att ha tittat på dem en enda gång! Tror att man sparar av gammal vana, och då sparar jag betydligt mindre än genomsnittet, det kan mina kollegor intyga. Det mesta finns ändå lagrat på servern i olika mappar. Det blev så tomt att jag kunde ta ut ett stort skåp. Istället har jag ställt ett ståbord där skåpet stod. Känns luftigt och ger rymd åt tankarna. Att slänga gammalt skräp är ett bra sätt rensa i röran. Man får mer plats för nya tankar och ideér.

Mina kollegor verkar uppskatta ståbordet för när de nu vill prata med mig så lutar de sig lite avslappat mot bordet istället för att dimpa ner i min besöksstol. Är säker på att de får mer energi av att stå där:-)

Vintern håller fortfarande ut så jag bjuder på ett badminne idag från vår Turkietsemester i höstas. Det var en helt otrolig känsla att bada från båten - simma runt mitt i Medelhavet i varmt skönt kristallklart vatten. På stegen - den ljuslurviga .... jaaaa det ÄR mitt hår och min rufsiga frisyr. Alltså är det jag som ska ta mig ett dopp i det blå:-)

på väg ner i Medelhavet för ett dopp, okt 2011


1 kommentar:

tack för din kommentar, hälsar Ulla