lördag 11 februari 2012

Vill ha ett nytt jobb

kanske beror det på våren som är på väg, den årstid då jag brukar vakna till ur vinterslöheten. Ljuset kommer tillbaka. Eller så är det för att jag jobbat nio år på samma ställe och börjar bli rastlös. Eller så är det för att det strular där ibland. Jag önskar mig verkligen en ny utmaning. Något helt annat att sätta tänderna i. Att få börja från början, med helt blanka kort. Som en oöppnad kortlek innan man blandat den och tummat på den.
I min ålder ska man förstås vara tacksam över att man har ett jobb. Och det är jag!!  Jag har varit arbetslös en period i mitt liv, och den känslan av osäkerhet vill jag inte ha. Även om jag tog chansen att plugga under tiden. Nej, jag är tacksam för mitt arbete.  Men drömma måste man få göra. Drömma om att få arbeta med något som påverkar och berör människor och där jag kan komma till min rätt. Hela jag.

Inte vara en rund boll i ett fyrkantigt hål. En plats där mitt engagemang, frispråkighet, nyfikenhet på att lära mig nya saker, glädjen i att åstadkomma något och där inte varje mening som inte delas av alla är lika med konflikt.

Så nu sänder jag ut en önskan i Universum. Det gäller att ha dörren på glänt, så man inte missar tillfället när det susar förbi. Om det susar förbi:-)

vinter i vår by

3 kommentarer:

  1. Hej! ja en dörr på glänt är ju aldrig fel ;)jag har varit 18 år på samma ställe,lite skrämmande att på ett sätt!även om jag trivs för det mesta.kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att din tanke seglar ut i Universum och kommer i retur med en utmaning som du kan sätta tänderna i:) Kanske ska du starta något eget? Som du får forma efter ditt eget huvud och ev. själv välja samarbetspartners till?
    Kram:)

    SvaraRadera
  3. Lyckligapraliner.blogspot.com11 februari 2012 kl. 19:40

    Ja, man måste få känna att man får använda de resurser man besitter, använda hjärnan, få respons och utvecklas i rätt riktning. Det vore ju drömmen iaf. Att komma till sin rätt...på rätt ställe och inte jobba i motvind för mycket. Jag måste få känna att jag får tänka, klura och utvecklas. Mitt arbete erbjuder väl kanske inte så mycket av det men det är annat som uppväger det hela. Min hjärgympa får jag se till att skaffa någon annanstans.

    Ann-Louise

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla