torsdag 16 februari 2012

Goddag yxskaft...

min alldeles nya mobiltelefon däckade just. Blev precis svart och slocknade.    -Batteriet, tänkte jag och stoppade i laddaren. Ingen reaktion. Suck.

Bestämde mig för att kontakta min leverantör via chatten, har funkat bra innan. Men ikväll så kan man undra vad killen jag "pratade" med gjorde under tiden. Det tog superlång tid mellan svaren och han ställde frågor på sådant som jag redan berättat. Så här lät det:
Jag: hej, jag bytte abonnemang för någon månad sen och köpte då även en telefon. Den är stendöd nu så hur gör jag?
Han: Vad har du för telefon?
Jag: Samsung Galaxy Notes tror jag att den heter
Han: Får du något felmeddelande?

Jag: Men den är ju stendöd
Han: Har du testat att sätta in laddaren?
Jag: ja

Han: Då får du besöka en av våra butiker.

Jag: vad ska jag göra där?
Han: Lämna in den för felsökning och reperation.

Jag: ok, var finns min närmaste butik?

Han: http://www.telenor.se/privat/kundservice/sok-butik/index.html

Jag: Räcker det att jag ger dem mitt telefonnumer så de kan se att jag köpt telefonen via er? Har inte köpt den i butik.

Jag: Hallå, är du kvar? (det tog hur lång tid som helst att få svar...)
Han: Vart har du köpt den?

Jag: hos er. Alltså via nätet.

Han: Ja då går det bra.

Jag: ok, tack.

3 kommentarer:

  1. Ja, ibland måste man verkligen undra?

    SvaraRadera
  2. Han satt nog på fel plats den killen ;) skämt åtsido! men jorden anropar!! önskar dig en fin helg ♥ kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Jag har också köpt en ny mobiltelefon....den går att ringa med, inget annat. Finns inte ens kamera......är så trött på alla finesser som ändå inte fungerar.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla