söndag 12 februari 2012

Sköna söndag

ägnade förmiddagen åt att städa och att laga mat för kommande luncher. Känner mig riktigt nöjd med mig själv. Lika nöjd som Kiki ser ut att vara där hon ligger på min gamla sekretär.

I eftermiddags kom min vän G med sin hund Otto. Jag tog med Asta och så gick vi ut en runda på ängarna utanför byn. Hundarna älskar att rusa runt i snön och busa och leka med varann. Vännen G hade fickan full med köttbullar så hon var omåttligt populär hos Asta. Solen tittade fram och man skymtade en bit av en blå himmel efter morgonens snöande. Snart kan man nog sitta ute och fika i vårsolen:-).


 Längtar verkligen efter att vår glasveranda ska bli klar. Maken har provat att sätta dit ett fönster för att se hur det ser ut. Det ska förstås tas ner igen för att målas och glasas.


Det kommer att bli såååå fint!

Ikväll har jag kollat på filmen "Midnatt i Paris". Den var inte alls som jag hade väntat mig. På en skala 1 - 5 U, så får den tre U.

6 kommentarer:

  1. Vilken fin katt du har! Tjusigt vacker med mittbena :)

    Vi har också varit ute idag. Strålande sol, vindstilla och massor av snö. Ibland uppskattar jag extra mycket var vi bor. Idag var en sån dag.

    Hoppas att du får en bra vecka!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Fika ute......snart är det dags :)

    SvaraRadera
  3. Ja åhh, så man längtar efter en fika ute!

    SvaraRadera
  4. Härlig plats där på sekretären. Hon har väl en bra utsikt därifrån kan jag tro...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  5. Härligt promenad väder! tänk snart har vi våren som knackar på vår dörr ;) längtar kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Härligt med soliga vinterdagar, härligt med vänner som kommer på besök och fint kommer det att bli med glasad veranda:)
    Kram.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla