torsdag 9 februari 2012

Midnatt i Paris blev Antikrundan

don efter person kanske:-)

Igår hyrde jag tre filmer, varav Midnatt i Paris var en. En film jag hade tänkt se på bio men som inte blev av. Eftersom kära maken jobbar kvällstid flera kvällar i rad så bestämde jag mig för att ha mysiga tjejfilmskvällar här hemma i min ensamhet.

Laddade i filmen, inget hände. Tog ut filmen, laddade i den igen. Inget hände. Inte på tv-skärmen i alla fall men jag såg att filmen spelade (siffrorna rörde sig). Sms:ade maken och frågade vad jag gör för fel. Känns som yngsta barnbarnet hade kunnat det här bättre än jag. Suck.

-Nej, jag gjorde som man skulle, sa maken när han ringde mig. Prova med en annan film, tyckte han.

Gjorde så. Samma visa. Insåg att min filmkväll fick bli tv-kväll istället. Snopet. Besviken. Nu ligger mina tre filmer på hyllan. Maken får "felsöka" när han kommer hem, förmodar att det är hur enkelt som helst att få igång den då. När jag ska gå och lägga mig och inte orkar titta.

Det blev Knut Knutsson med flera i Antikrundan istället. Gamla stolar, tavlor och tanter och farbröder som förtjust piper -Oj så mycket det var värt, det kunde jag inte ana. Men det spelar ingen roll för jag ska inte sälja gammelmosters potta i alla fall:-).

Ska vi tro på det...?   ;-)

1 kommentar:

  1. Trist när saker inte blir som man har förväntat sig! Tror den filmen är lite lagom bra och lättsam? Du kan väl berätta om du rekommenderar den sedean du har sett den!
    Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla