lördag 11 februari 2012

Mamma gillar Ulrik

och jag tror att han kanske är tonårsflickornas och de gamla tanternas drömkille:-) Mamma säger ofta, sedan hon sett honom på Allsången på tv eller var hon nu sett honom, att -Den där Ulrik, han är bra. Mamma är 83 år. Jag är imponerad av att hon ens minns hans namn.

Själv tycker jag fortfarande att Loreens nummer står i en klass för sig. Sången, den fina showen och känslan hon förmedlade. Stor favorit för mig!

Kvällens program var ganska slätstruket om du frågar mig. Det känns som man hört de flesta av de låtarna 1000 gånger förut.



Säger dock grattis till de här båda killarna, kvällens vinnare, bilden är lånad från aftonbladet.se. (foto Magnus Sandberg). David såg jag i "Hairspray" på China teatern i Stockholm för ett par år sedan. Han var, precis som övriga i ensemblen, lysande! Det är en av de bästa musikaler jag sett!

6 kommentarer:

  1. Vi har två småbrudar härhemma som också gillar Ulrik väldigt mycket. Matilda är nästan lite förälskad tror jag :) Jag röstade definitivt på David, tyckte han var lysande bra!

    SvaraRadera
  2. Tonåring är jag ju inte! Så då får jag sälla mig till tanterna
    jag gillade också Munther. Skulle inte bli förvånad om någon
    av gårdagens vinnare tar hem hela mellon.
    Ha en skön söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Här hemma stod glädjen högt i tak då vi lyckades pricka in både finalister och bidrag till 2:a chansen. Att Ulrik tar både flick- och kvinnohjärtan med storm förvånar mig inte det minsta. En otroligt begåvad kille.

    Vad roligt att du vill vara med i min utlottning Ulla och tack för ditt fina mail. Dina ord värmde gott kan du tro. Tack och lycka till i utlottningen!

    Ha en fin söndag!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Missade denna omgång....men gillade Loreen förra omgången, så då är vi två :)

    SvaraRadera
  5. Tycker nog att Loreen regerar fortfarande. Men visst var båda kvällens vinnare också bra!
    Kram:)

    SvaraRadera
  6. Ulrik var bra, kanske till och med bäst igår tror jag bestämt. Ja, om du frågar mig vill säga :)
    Fortsatt trevlig söndagskväll!
    Kram

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla