måndag 27 februari 2012

Tre goda feér på samma sushibar:-)

den som känner mig (eller som har läst min blogg ett tag) vet att jag tror på tecken. Man ser dem om man bara är uppmärksam. Speciellt i stunder då man kan behöva svar.

Idag hade jag bokat lunch med en god vän. En ganska ny vän, men ändå en av de jag känner stor närhet till. Vi skulle äta sushi. Hon satt och väntade när jag kom, en person med stor klokskap och en gammal själ = goda fen nummer 1. Så snart jag kramat henne så såg jag honom, den goda fen nummer två. Kramade honom också, som är en annan god vän som jag har stort förtroende för och känner mig besläktad med. Även han har en mycket gammal själ och är klok som få. Jag och fe nummer 1 beställde vår sushi och slog oss ner vid ett bord. Då får jag se fe nummer 3 stå i kön och vänta. En kvinna, som jag inte umgås med, men som jag har mött flera gånger i ett speciellt sammanhang. Litar på henne till 100 %. Och även hon har förstås en gammal själ, hade det varit 1600 talet nu, hade hon blivit bränd på bål som häxa.

En stund efter lunchen hade jag ett personligt och ganska viktigt möte inbokat. Det kändes som tre feérna var där för att ge mig mod och lugn innan det var dags för mitt möte. Det lyckades:-). Nu ska jag lägga mig i min "mentala hängmatta" och fundera lite grann...

Midsommarafton 2010

7 kommentarer:

  1. vilken härlig bild "livskvalite" kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Ja det om något var väl ett tecken. Alla tre på en och samma gång!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. En härlig och positiv människa är du! Tecknen blir vad man tyder dem till, du såg det som var rätt för dig och gav dig den insikt du behövde:))
    (Finns nog de som skulle ha undrat om den elaka fen var nästa att dyka upp på scenen;))
    Kram:)

    SvaraRadera
  4. Kloka tankar du bär på.
    Ha en fin tisdag, kära du.

    SvaraRadera
  5. Så skönt att ha dom goda feerna omkring sig!
    Kram till Dig från 3 Tanter.

    SvaraRadera
  6. Det var galet på 1600-talet och nu är det galet på andra sätt....

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla