tisdag 14 februari 2012

Stackars Asta

husse har varit iväg och höftledsröntgat Asta idag, något som varje hundägare med större hundar bör göra för att få status på hunden. Vi har inte tänkt ha Asta som avelshund men det är bra att veta om hon har problem med höfterna, för då får man anpassa motion och aktiviteter så att det stärker och skonar. Nu hoppas vi förstås på "betyg" A.

Trött är den unga damen ialla fall, eftersom de söver ner hunden, för att den ska slappna av tillräckligt, under tiden den röntgas. Hon har intagit favoritfåtöljen i köket, både hennes och min, och ligger där och ser allmänt olycklig ut:-)


Har varit på snabbvisit i huvudstaden idag. Fick lite tid över och passade då på att besöka min favoritbutik Granit. http://www.granit.se/. I den butiken är allt vitt, grått, beige eller svart. Låter kanske trist, men ack så fint tycker jag. De säljer inte via postorder så jag passar alltid på att titta in i någon av deras butiker när jag är i en stad där de finns. Köpte två små ljusstakar i betong, så fina tillsammans med min betong-ros, lavendeln och madonnan på min sekretär.

7 kommentarer:

  1. Hoppas att allt är okej med din fina hund.

    Önskar dig en fin fortsättning på Alla Hjärtans Dagen!

    Hjärtekram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för fina Astas höfter. Då har vi samma favoritbutik; jag går alltid dit när jag är i Malmö, som ligger närmast från där jag bor:)Och det följer alltid med något hem;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Stackars vovven, hoppas ni får ett bra svar, ha en fin dag i all nysnö, kram från oss 3

    SvaraRadera
  4. Hoppas att allt visar ok. Även om man inte hade tänkt avla är det ju bra att veta, precis som du skriver. Ja har låtit röntga båda mina hundar vid ett års ålder för att kolla PL-Patella luxation, knäskålarna hoppar ur led. De hade inget. Jag trodde inte det heller för jag köpte dem av en seriös uppfödare som aldrig avlar på hundar som inte är helt felfria och flera generationer bakåt. Men det kändes bra att ändå göra det och uppfödaren fick veta att även de valparna var helt friska.

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Hade det varit kläder hade jag kanske tyckt det varit tråkigt men stenmaterial är fint. Hoppas Asta blir godkänd....

    SvaraRadera
  6. Har hört talas om det där med lederna hos en del hundar. Hoppas er vovve mår bra.
    Glad onsdag!

    SvaraRadera
  7. Det borde fler hund ägare göra,för att se sin vovves hälsa,håller tummarna att det är ok med Asta.Ha en fin Ons kväll!kram Jessica

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla