tisdag 7 februari 2012

Tillgång och efterfrågan eller marknadspris

bor på hotell. Trevligt och lite gammeldags. Här får man nyckel med en stor tung nyckelbricka istället för plastkort. Känns bra, riktigt bra!

Haft en intensiv dag med tester av nytt datasystem plus ett möte som jag passade på att ha när jag ändå är här. Ikväll har min kollega och jag tillsammans med två branschkollegor varit ute och ätit tapas på ett mysigt ställe. Tog ingen efterrätt, bara kaffe på maten, eftersom jag var nöjd....då.

Tillbaka på hotellrummet, trött i huvudet efter dagen och sötsugen. Voila! Där står en bricka. Full med godsaker. En del av minibaren. En påse Ahlgrens bilar hoppade på mig. Jag lovar! Den öppnade sig och kastade sig in i min mun! Vad gör en stackars flicka då? Jo, tuggar så fort hon kan;-)

Påsen kostade 30 kr. Förmodar att det är dubbelt upp mot i en vanlig affär. Det kallar jag marknadsanpassad prissättning. Inte sjutton ger jag mig ut i kylan för att spara 15 kr....Då känns 30 kr rätt rimligt för att stilla sötsuget.

3 kommentarer:

  1. Det vet man ju hur det är med bilar....full gas rätt in i garaget ;)

    SvaraRadera
  2. Ja du, det är konstigt det där:) Det drabbar faktiskt mig också ibland. Plötsligt sitter man där och stirrar ner i en tom påse och undrar vad det egentligen var som hände.
    Kram o godnatt:)

    SvaraRadera
  3. Hej! söt suget kan bli över mäktigt i bland hi hi o Ahlgrens bilar dessutom..nu fick jag mig ett gott skratt ;) kram på dig Ulla /Jessica

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla