torsdag 2 februari 2012

Liza Marklund som sällskap

har jag på väg till och från jobbet just nu. Inte personligen, fast det hade varit otroligt spännade! Gillar hennes lite smått kaxiga attityd och tror att vi kunde haft givande samtal på de där resorna fram och tillbaka.

Du gamla, du friaMen verkligheten är mindre glamorös förstås;-) Jag lyssnar nämligen på hennes bok "Du gamla du fria"  som jag egentligen inte tycker är sådär jättebra. Hon har skrivit många böcker som är bättre. Men oavsett det så är det en fantastisk avkoppling att sätta sig i bilen och starta CD-spelaren för att lyssna vidare.
Lyssnade mycket på ljudböcker förra året men senaste halvåret har det inte blivit av, vet inte varför. Är glad att jag börjat igen. Det är inte speciellt svårt att hålla tråden, fast jag bara lyssnar ca 20 minuter per gång. Man kommer snabbt in i handlingen. Kan varmt rekommendera detta med ljudböcker till er som kör bil ofta.

Jag går helt upp i det som Eva Röse läser, och släpper alla andra tankar - tråkigheter på jobbet och andra funderingar som kan ta energi. Istället så får min hjärna vila från ältande och istället fritt spelrum för att fantisera sig in i bokens handling. Det är magi!


5 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt inte läst något av Liza Marklund, jag borde kanske göra det. Att få försvinna in i böckers magi är helt underbart. Kram!

    SvaraRadera
  2. Såg den när jag stod i kö på Konsum sist, har tänkt
    köpa den idag. Har ju läst alla hennes tidigare, så det
    är ok om denna inte är så bra. Jag har alltid en bok
    på gång. Ha en fin helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Ja, den vill jag läsa också. Just nu håller jag på med Niceville...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  4. Det är bra att hitta något som får en att "släppa tankarna" när man behöver det...

    SvaraRadera
  5. Läser mkt men det var länge jag läste något utav henne...kanske skulle pröva en ljudbok...har jag aldrig gjort...ha en skön kväll, kram

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla