tisdag 21 februari 2012

En underlig dröm om en krossad sköldpadda

drömde en konstig dröm i natt. Jag hade köpt en sköldpadda som jag döpte till något, jag minns inte vad. Den var med mig överallt, kom alltid tillbaka när den varit iväg någonstans och jag gullade med den. Till en dag.

Jag höll på och städade. Framför skohyllan låg en hög som såg ut som mos och ett sködpaddsskal i flera delar. Jag såg cykelspår och ropade på min man. Det var han som cyklat rakt över den utan att märka det.

Funderar på vad denna dröm vill säga mig. Absolut inte att min man är en okänslig typ, för det är han inte;-). Kanske att det är dags för mig att sluta gulla med mitt skal och istället krypa ut det nu,  för att ta tag i saker på riktigt.

Eller är det någon som har en annan, positiv, tolkning....?


bilden lånad från nätet


6 kommentarer:

  1. En dröm tydningsbok på nattduksbordet är alltid bra att ha:) kram 3 tanter.

    SvaraRadera
  2. De som äter det vi gör kallas sköldpaddor (fniss) du kanske ska byta skal :)

    SvaraRadera
  3. Intressant med drömmar! tror säkert det ligger något i det undermedvetna!kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag skulle säga att jag tycker att din egen tanke om drömmen verkar vettig:)
      Så fint du har det här inne nu! Varmt och ljust.
      Kram:)

      Radera
  5. Nej men! Vilken dröm :)) Vad kan den betyda tro...hmmm svårtolkad är den.

    Ann-Louise

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla