tisdag 13 september 2011

Ångvält

om man är en ångvält, och vet om att man är det - är man förlåten då..? Om man är en snäll ångvält som ångvältar för att man blir för engagerad, inte för att man vill söndra. För att man vill påverka positivt. För att man vill väl. Åtminstone som man själv tycker. Om man ber om ursäkt när välten gick fram för fort och för hårt. Eller är man en ångvält i alla fall? Är man alltid ångvält när man vill framåt och åstadkomma något även om inte alla är lika "PÅ"? Förtjänar man alltid må dåligt då?

Undrar "ledsen ångvält"

4 kommentarer:

  1. Oj oj, Ulla! Jag vet hur det känns... Ångvältar mig genom livet och hoppas på att de flesta förstår det som du beskriver. Ibland önskar jag att det fanns fler ångvältar så det kunde bli lite action! Nope, du förtjänar inte att må dåligt. Den som tycker det är bara missunnsam och avundsjuk.

    snäll ångvälts-vän

    SvaraRadera
  2. Tack du rara ångvälts-vän! Skönt att vi är flera i "klubben" :) Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Googlade på ångvält och hittade av en slump in här. En vän till mig sa häromdagen så här:
    -" Du är lite mer av en ångvält och jag lite mjukare...
    Jag blev så paff att jag inte kunde säga nått tillbaka. Nu i efterhand irriterar jag mig nått fruktansvärt på det, varför är det något negativt?
    Undrar om hon bara ser på mig på det sättet inom yrket som säljare eller även som vän.. måste fråga men vet inte hur..
    Jag vill också vara med i er snälla ångvältsklubb, vägrar tro att det är nått fel med det! :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla