torsdag 8 september 2011

Om livet ger dig citroner

så gör saft av dem -  har jag läst någonstans. Låter hurtigt om man är trött och nedstämd men jag tror faktiskt det funkar. Åtminstone när det gäller "världsliga ting" som exempelvis jobbet.

Det är turbulent, folk känner sig inte väl till mods. Stämningen sjunker. Det är lätt att dras med ner i hålet. Om man inte bestämmer sig för att vara den som stannar där uppe och istället försöker dra upp de som ramlat ner.

Att fokusera på det som man verkligen kan påverka och strunta i resten. Att se de delar som faktiskt är roliga och som man trivs med. Även om det bara är en enda sak. Då får man själv lite roligare i alla fall. Och har man själv roligt så smittar det av sig. Hoppas jag innerligt!!

Kram till er som är i hålet just nu!! Jag ska försöka skicka ner så många stegar jag kan!!

2 kommentarer:

  1. Uj, så bra sagt!
    Jag är för det mesta en positiv person men det finns allt surmoppar som försöker dra ner mig..saft det är vad jag ska göra då!
    Kul att du tittade in,alltid roligt att hitta nya bloggar. Du, jag lärde mig också skriva när jag var fem. Men tar hellre foton och skapar än skriver egentligen. Därav mitt bloggande..

    Må så gott o kram! vi ses/Tina

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla