söndag 18 september 2011

Loppisförsäljning

folk rusade in genom dörrarna så fort vi öppnade loppisen idag. Kan konstatera att vi hade satt alldeles för låga priser. Ändå finns det folk som försöker pruta på 10-kronorssaker, trots att pengarna går till välgörande ändamål....

Jag passade på att göra några fynd jag också, utan att pruta! Köpte den här fina mjölkspannen.
En vacker dag när maken är klar med glasverandan kanske han har lust att bygga ett gammeldags mjölkbord till mig. Ett sånt där som har en bänk också. Jag minns dem så väl från min barndom, då vi varje sommar tillbringade massor av tid på lantgården en bit från vår sommarstuga.


bilden är hämtad från internet
Passar bra att ha ett sånt bord när man bor på landet med kor som grannar, eller hur! Perfekt att sitta där och fika i kvällsolen:-)

Sen köpte jag en duk med en bred vacker spets och så de här tre ljusstakarna, för endast 10 kr styck. Så här fina blev de på mitt bord.

2 kommentarer:

  1. Det är så kul att gå på loppis. Man blir så glad när man fyndar något man tycker om. Sen gillar jag miljötänket i hela idén.

    SvaraRadera
  2. ja detta var verkligen en win-win situation med alla nöjda. De som skänkte prylarna var säkert glada att bli av med dem och att de kom till nytta. De som köpte var glada för sina fynd. Och flickorna i Nepal blir glada för bidraget. + att vi återvann en massa saker:-)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla