fredag 23 september 2011

Facebook på gott och ont

som jag skrivit här tidigare så gillar jag Facebook eftersom den ger mig möjlighet att hålla kontakt med vänner som jag inte annars hade pratat med så ofta. Vänner som jag vill ha i mitt liv, även om vi sällan möts av olika skäl.

Däremot har jag hela tiden varit väldigt restriktiv med vem jag släpper in i "mitt FB liv". Nu har man ändrat designen igen, denna gången blev det ett rejält steg bakåt. Inte alls bra. Känner att jag har noll koll på mina vänlistor just nu. Vet inte vem som ser vad och det dyker ständigt upp informationsflöden som jag inte haft innan, inte har bett om att få och inte vill ha nu heller. Det skapar en massa extrajobb för mig. Vid ny design så kanske standardläget skulle varit "av" istället för "på"! Istället för omvänt. Så dumt och irriterande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla