onsdag 21 september 2011

Jag tror jag bröt min lilltå

så himla onödigt nu när vi snart ska åka iväg på semester. Missade trappan och körde foten in i kanten. Alla tår utan lilltån kom på samma sida. Det gjorde j-kligt ont i den lilla tåstackarn. Trodde nästan jag skulle svimma när kallsvetten bröt fram. Men jag pallade trycket. Kände hur det knäckte till i den och nu är den varm och röd och har en blå blåsa av blod på ovansidan.

Jag vet att man inte gipsar tår numera, men är det någon som har ett tips hur jag ska klara att gå utan att skrika för varje steg så tar jag tacksamt emot dem här.

Natti natti.

2 kommentarer:

  1. Testa skor med riktigt hård sula om det nu funkar för blåsan! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. tack för tipset, ska se om jag hittar några såna i garderoben. Blåsan är borta och nu är det istället ett stort blåmärke. Har tejpat runt lilltån och tån bredvid. Läste på www.1177.se att man inte gör något åt brutna tår och att man kan stödja på foten som vanligt utan att det blir värre.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla