måndag 12 september 2011

Fel bil

telefonen ringde på jobbet strax efter jag kommit dit idag. Det var käre maken som sa att jag tagit fel bil. Jag hade tagit samma gamla bil som jag alltid tar. Inget konstigt med det tyckte jag.

-Men jag sa ju att jag skulle åka och hämta brädor, sa han.

Det kanske han sa, eller mumlade, för han sov i princip när jag gick. Och även om jag hört så hade jag inte förstått. För med det menade han att jag skulle ta den lilla bilen så han kunde ha "min" med dragkrok. Och så säger de att kvinnor inte säger vad de menar......;-)

Missförståndet innebar i alla fall att han fick åka till mitt jobb, en resa på ca 5 mil tur o retur för att byta bil. Väl hemma igen koppla på släpvagn och så samma resa igen tillbaka till grannstaden där jag jobbar för att köpa brädor.

Ja, ja. Så kan det gå. Nästa gång skriver han nog en lapp och lägger på köksbordet kvällen innan så jag ser den när jag äter frukost.

Så här ser i alla fall glasverandabygget ut så här långt. Golvet är en bra bit på väg. Idag har han lagt till isoleringen. Bra kämpat käre make!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla