tisdag 13 september 2011

Snurrigt

är kanske stormen som skapar detta snurriga...Jag tycker inte om när det stormar - blir nästan lilte yr. När jag skulle stiga på tåget i Linköping för att resa hem efter mitt möte där idag så stod jag där och gapade förvånat för att folk steg av. -Det brukar aldrig stiga av folk här, tänkte jag. Och trodde jag var i Stockholm....

När vi sen satt på tåget så hojtade den gamla damen jämte mig (nja, kanske inte hojtade precis...)
-Det står att det är minus 50 grader ute!

Mycket rikigt - alla vi som satt i närheten kollade på displayen över dörren. Där for en ljusslinga förbi som konstaterade att "det är -50 grader utomhus". Hu!!! Kunde nästan tro att man satt i ett flygplan högt uppe i luften, och inte i ett snabbtåg. När vi närmade oss min hemort så var temperaturen endast +15 grader...... Tur var det eftersom jag inte hade vinterkläderna på mig:-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla