söndag 11 september 2011

Framåt, bakåt, åt sidan, upp

har varit på ett nytt dansmix-pass. Hjälp vad många olika steg det var hela tiden. Så fort jag kommit på hur man skulle göra, så bytte ledaren till nya steg- och armrörelser.
Tempot klarade jag bra, men det gick väl så där med att göra allt i takt med övriga. Jag förstår inte varför det inte är obligatoriskt med microfon för den som leder. Vi var i en gympasal som var delad med en vikvägg.
I den andra delen pågick ett annat pass med hög musik som hördes genom väggen. Vi var ca 40 - 50 kvinnor i vår sal och ledaren hade ingen microfon.

Så när även hon körde på med musik på hög volym kunde i alla fall inte jag höra vad hon sa/skrek. Så det blev till att leka "följa John" och haka på så gott man kunde. Svettig och nöjd blev jag i alla fall.

Hade inte tänkt gå dit idag eftersom värken i mitt ben störde mig rejält. Det har blivit värre sedan tordagens pass. Min "PT" dotter L tyckte dock att jag kunde gå med och se på i alla fall så hon bestämde sig för att komma och hämta mig. När hon kom masserade hon stora lårmuskeln, eller är det "rumpmuskeln" ;-). I alla fall så släppte värken så pass att jag kunde hänga med hela passet. Känns skönt. Nu har jag smörjt in benet med muskelsalva och stretchat ordentligt, hoppas det räcker så att jag inte har mer ont i morgon.

Nu ska jag värma en vetekudde och sätta mig på den, så att muskeln hålls varm. På TV:n är det strax ett program med Kalle Moreaus. Han är mysig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla