måndag 21 mars 2011

Åker tåg

var försenat och som vanligt säger de inget i högtalarna förrän flera minuter efter att tåget skulle varit på plats. Märkligt, de måste ju veta att tåget är sent. Hur svårt kan det då vara att informera de som står ute och fryser och väntar...? Det hjälper inte att de har kul TV-reklam om att de håller på att förbättra sig, om de inte klarar det mest elementära.

Sitter i alla fall här nu och åker genom Sverige i mörkret. Vi är ännu mer försenade på grund av något tekniskt fel som gör att vi tappar dragkraft varje gång vi stannar vid en station. Inte särskilt många personer i vagnen jag sitter i. De flesta har en dator framför sig, eller läsplattor. Har sett flera stycken idag.

Internet är i alla fall väldigt lååååångsamt, men jag kanske är bortskämd med mitt 100 Mbit/s fibernät som vi har hemma.

En och annan pratar i mobiltelefon och delar med sig av sitt privatliv till oss andra.Egentligen borde det finnas plastbubblor över varje plats, ungefär såna som astronauter har, där man kan prata i mobiltelefon utan att alla hör vad som sägs. Skulle se rätt kul ut med fullt med folk i bubblor:-).

Tog med datorn för jag tänkte jobba på vägen, men nu har jag kommit på att det vill jag inte. Och jag orkar inte heller. Det var ju det där med att säga nej, eller åtminstone att skaka på huvudet. Dags att börja nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla