lördag 12 mars 2011

Besök hos terapeut

i går var jag, enligt önskemål från min arbetsgivare, hos en terapeut. Detta för att jag var sjukskriven i vintras på grund av min jobbsituation och när man är sjukskriven mer än fyra veckor blir det rehabåtgärder oavsett om man som jag var sjukskriven endast 25% eller om man är sjukskriven på 100%.

Det var en trevlig och klarsynt terapeut. Hon tyckte det var bra att jag varit sjukskriven. Vi hade ett bra samtal, men varken hon eller jag kände att jag behöver gå dit igen. I alla fall inte nu.

Jag tycker att man alltid ska vara öppen för att utveckla sig som människa, för ingen kan och vet allt. Men ibland kanske det inte är du som ska utvecklas utan någon helt annan......

1 kommentar:

  1. Ibland behöver man bara en bekräftelse på att man har rätt för att må mycket bättre.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla