söndag 20 mars 2011

Pensionärsracer, dramaten eller vad man nu ska kalla den

en väska med STORA hjul är det i alla fall. Köpte en sån när jag var på IKEA för ett tag sen. En stor rymlig sak. Min tanke var att ha den när jag är ute och reser istället för de där små kabinväskorna med minimala hjul som är så svåra att dra efter sig. Har invigningspackat den ikväll inför morgondagens Stockholmsresa. Bara att stapla grejorna på varann, perfekt! Och den är superlätt att dra.

Tror att en och annan kommer att glo avundsjukt på mig och tänka så här när de ser min väska rulla fram över stock och sten (nja, över kantstenar och trottoarkanter i alla fall) : -Varför har inte jag kommit på att man kan använda en pensionärsracer som resväska?

Igår skulle jag gå och handla åt mina föräldrar. De bor inte så långt från affären men det var rätt många tunga saker som skulle köpas in. Kom på att även mamma har en pensionärsracer i sina gömmor så den plockade jag raskt fram och drog med mig. La den i kundvagnen medan jag handlade och sen var det bara att packa ner allt tungt och dra hem. Lätt som en plätt.

Som sagt var - köp dig en en dramaten, den funkar till det mesta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla