lördag 12 mars 2011

Kön till damtoa

är ingen "lek". När 800 personer, varav ca hälften är kvinnor, får en paus från konserten och ska bege sig till toa, då råder djungelns lag. Det vanliga svenska kösystemet där man står efter varandra och väntar på sin tur slås ut. Man trängs och kläms. Kanske är det trycket i blåsan som ställer till det? Men inte lider väl alla kvinnor av inkontenens och riskerar att kissa på sig om de får köa i 10 minuter?

Jag gav i alla fall upp och insåg att:

1. om jag skulle stå kvar skulle jag missa andra halvan av konserten eftersom var och varannan kvinna trängde sig före mig i kön.

2. jag var egentligen inte så kissnödig som jag trodde, utan insåg att det bara var ett förebyggande besök vilket jag kunde skippa.

Kissade inte på mig under resten av föreställningen så det var lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla