fredag 18 mars 2011

Fulltecknad kalender

igen. När ska jag lära mig säga nej på riktigt? Eller åtminstone att jag tar det senare, inte nu. Jag tycker verkligen inte att det är "hippt" eller "coolt" att ha en fulltecknad kalender. Men det är så lätt för andra att lägga beslag på min tid, nu när outlookkalendern ska vara tillgänglig för alla. Finns oftast inte ens två minuter mellan mötena. Vilket betyder att jag måste hålla allt kvar i huvudet tills jag har tid att skriva ner det som ska göras eller sammanfattas.

Tyvärr känner jag att min kreativitet böjar bli lidande på grund av detta. Tror inte alls att kaos föder kreativitet, tvärtom. Lugn och ro skapar kreativitet, kaos skapar oro och stress. Eftersom jag inte har tid att tänka särskilt mycket för tillfället har jag börjat fråga de som öser på -vill du att det ska bli bra eller att det bara ska gå fort?

Förhoppingsvis svarar de bra. Att det ska gå fort beror oftast på att de själva inte har någon framförhållning och i min roll sitter jag "sist i kedjan". Marknadföring är väl bara nåt man "spottar fram" lätt som plätt för det är väl inget riktigt jobb, tror jag att allt för många tänker. Men det är med det som med så mycket annat, det ska göras på ett korrekt, bra och förhoppningsvis säljande sätt. Och då behöver man lite arbetsro emellanåt.

Att skaka på huvudet borde fungera lika bra som att säga ordet nej, nu när jag verkar ha lite svårt för det. Eller vad tror du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla