måndag 21 mars 2011

Dagisnivå

åkte till jobbet lite tidigare idag för jag har så mycket att göra och ska iväg i tre dagar. Låste upp dörren till mitt rum och gick in. Datorn borta!

Vi hade inbrott för någon vecka sedan och fått order på att inte ha datorn framme så den syns från fönstret och att ha kontorsdörrarna låsta. Jag hade lagt min dator under skrivbordet på en bänk.

Fick tipset att ringa till vår förrådspersonal. De hade varit runt och gömt datorerna där de tyckte att de syntes för mycket. Ok. Men! Jag fick inte reda på var de hade gömt min!! Och de hade inte tid att komma och visa förrän senare!! Och att jag kunde leta under tiden eftersom jag inte lagt min dator på ett smartare ställe!! På med luren.

Stressad och frusterad som jag var fick jag frispel och började stortjuta. En kollega kom och försökte hjälpa mig att leta men sen gav vi upp och hon gick och ringde förrådet igen och sa till dem att de skulle komma och visa. Hon insåg nog att jag hade brutit ihop totalt annars. Innan de kom så hittade vi den, den låg UNDER min hurts. Inte i en låda eller skåp. De hade alltså medvetet lagt den där det skulle vara svårt även för mig att hitta den. Tydligen skulle jag straffas för att jag var såååå korkad så jag bara hade låst dörren (vilket INTE alla kollegor gjort) och dessutom faktiskt hade försökt gömma datorn.

Vilken dagisnivå. 20 minuter försendad kom jag igång att jobba. Ett sånt beteende är inte ok. Och det är inte heller respekt för andra människors tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla