onsdag 30 mars 2011

Utmaningar för hjärnan

jag gillar verkligen att lära mig nya saker. När det går på rutin blir jag oftast uttråkad och rastlös. Men att ta in ny kunskap och vända och vrida på den och känna att "poletten faller ner", det är en härlig känsla. Tror att min hjärna behöver stora doser av stimulans, det är därför jag är så frågvis.

Ikväll har jag varit på fotokurs. Tidigare har jag bara haft en vanlig digitalkamera men nu har jag en systemkamera som sagt. Man får inte ha den inställd på "auto", det var det första vår lärare sa. Efter 2,5 timmars teori så klickade det till inte bara i kameran utan även i min hjärna. Jag fattade faktiskt hur man ställer in bländare och slutare och varför det är viktigt och vad skillnaden är. En helt ny värld öppnar sig, så känner jag. Så många underbara, spännande, vackra och ovanliga motiv det finns. Självklart har jag massor kvar att lära men jag kan börja öva.

Under kursen ska vi ta bilder med tema "våren". Så får vi feedback på bilderna vi tar för att lära oss ännu mer. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla