tisdag 8 mars 2011

Vad ska man ha Facebook till...?

många fnyser fortfarande på näsan åt FB och kan inte "förstå att man lägger tid på detta" istället för annat. Som jag skrivit innan så handlar det för mig om att göra "både ock". Jag har spännande diskussioner med folk som jag känner och deras vänner -som jag inte känner:-), jag har kontakt med folk som bor långt från mig, som jag gärna vill ha kontakt med men som säkert inte blivit av annars, jag har fått tillbaka ungdomsvänner som hittat mig på FB (så enkelt sätt att ta kontakt) och jag har till och med blivit inbjuden till 40 årsfest av en av mina "internetvänner"!

Rätt använt (alltså med omdöme) är FB genialiskt tycker jag, men det gäller att använda det med omsorg. Jag bjuder inte in vem som helst i mitt kök eller vardagsrum, så varför ska jag göra det i FB då?

Men det bästa av allt:

Demonstrationer och revolutioner har startats via Facebook. Diktaturer står och svajar på grund av sociala mediers stora styrka att snabbt samla många människor för en sak! Visst är det fantastiskt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla