onsdag 23 mars 2011

Man kan undra vad som hänt!

idag har jag fått gliringar från gänget jag varit på möte med de senaste dagarna. De tycker min rekommendation av restaurang "suger". Och jag är böjd att hålla med. Men.......den restaurangen har genomgått en total makeover - på fel håll!!

Jag var där för något år sedan. Då var det precis som deras hemsida lovar. Fullt med folk, god mat och trevligt.

Det är en brasiliansk restaurang vars specialitet är att de serverar kött som är grillat på spett. Det var ca 9 - 10 olika sorters kött och korvar och till det en god buffé med goda såser, röror, bröd och andra godsaker. Massor av god mat. Det var som sagt då det, för drygt ett år sedan.

Så jag rekommenderade glatt gänget att vi skulle gå dit i går kväll och en i gruppen hade bokat bord till oss tolv personer. När vi kom dit vid 19.30 tiden så kunde jag inte öppna dörren. Det visade sig att den var låst! Vi ryckte i den en stund och till slut kom en kille och öppnade. Han visade oss till ett "långbord" som bestod av två stycken runda bort (med plats för max 5 pers vid varje) men här skulle vi tolv sitta. Det gick med nöd och näppe. Vinlistorna kom in och vi beställde. Sen hände inget. Ingen buffé. Vi väntade, och väntade. Och väntade. Jag började få gliringar.

Sen började äntligen servitören ställa fram på buffébordet och så kom han och sa att de tyvärr fått fel på grillen så köttet stektes inte på spett utan i en vanlig stekpanna:-(.. Vi gick fram till buffébordet. En enda sås, gjord på några svarta bönor. (jag behöver väl inte säga att jag inte smakade??). Halvvarma potatis. Upptinad broccoli som inte var värmd. Några champinjoner i en röd sås. Isbergssallad. Och "rostbröd". Torrt!

Det blir tyvärr värre. För sen kom köttet. Först fryst kycklingfile (mörad) som var stekt och knappt klar. Därefter en torr fläskköttsbit och så till sist en bit nötkött. Små bitar! Det var allt!! Gliringarna haglade förstås och jag tyckte det var så pinsamt. Att jag dragit med alla dit och att deras förväntningar om en god middag gick i stöpet. Fattar inte vad som hänt! Vad har de egentligen för verksamhet där nu? Hur kan det ha raserat så på ett år??

Som en tjej i gänget sammanfattade det hela: -det känns som de har stängt restaurangen för ett halvår sen ett men glömt stänga av hemsidan där man kan boka och när vi bokade så tänkte de "shit", det här får vi fixa. Och så tömde man de sista resterna i frysen.

Idag fick killen som bokade åt oss ett automatmejl från restaurangen med en med ett tack för att vi besökt dem och frågor om vad vi tyckte! Säga vad man vill om maten, men ett fungerande IT stöd har de i alla fall:-)

Självklart har jag fått gliringar idag också från "gänget" men vi har också skrattat gott åt det hela. Vi hade som vanligt väldigt trevligt tillsammans, även om middagen var kass. Och vi kommer att skratta åt detta många gånger.

Men jag kommer inte att rekommendera fler restauranger utan att jag varit där dagen innan och provätit:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla