onsdag 9 mars 2011

Malmö, regnblandad snö, världens godaste sushi och en nyfunnen släkting

idag är jag tillsammans med två kollegor i Malmö för att testa nyheter i vårt datasystem. Tidigt uppe i morse och stillasittande en hel dag gör att man blir lite slö. Men dagen har varit väldigt givande och fortsättning följer i morgon.

Ikväll har vi varit på  en liten sushirestaurang som ägs av min kusins son. Har aldrig tidigare träffat denne son så det var jättekul att ses. Jag hade nämligen sådan tur att han själv var på plats ikväll. Vilken sushi!! Den bästa jag har ätit hittills och då har jag ätit en hel del sushi tidigare.

Vi gick från hotellet till och från restaurangen. Vägen dit var blåsig och kall men torr. Vägen hem var blåsig, kall och våt. Snöblandat regn vräkte ner över oss. Så nu är jag pigg igen:-). Måste gå till rummet och ta av mig mina dyngsura jeans, som klibbar fast på benen, inte så behagligt.

Våren i Malmö lyser alltså med sin frånvaro än så länge.

2 kommentarer:

  1. Nästa gång du kommer till Malmö så hoppas jag att våren infunnit sig :-). Helgens väder har bjudit på en försmak av våren.

    Personligen så tycker jag det varit två roliga/givande dagar när ni varit hos oss. Alltid lika roligt att träffas.

    Kram

    Mia

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla