tisdag 15 mars 2011

Politik, ingen lek

hade besök av en politiker igår för att lära mig mer om det parti jag är med i och som jag ska representera i vissa frågor. Inser att jag har massor att lära om det politiska spelet och om vilka regler som gäller. För mig är dock det viktigaste att pengarna från oss skattebetalare används på ett sunt sätt.

Jag avskyr folk som försöker sko sig på andra. Och särskilt om det är mina pengar de använder. Risken är nog att jag kommer att bli en "obekväm" politiker, men det passar kanske bra eftersom jag tillhör vår lilla kommuns "svarta får-parti":-)

Vi har betydligt högre skatt här än vår stora stads-granne ett par mil bort. Ändå har vi inte bättre barnomsorg eller skola. Inte bättre åldrings- eller sjukvård. Och i prinicp inget kulturliv alls. Så var hamnar pengarna? Är det till studieresor, vänortsbesök, arvoden till politiker eller vart tar de vägen? Det är det jag tänker ta reda på - i lite lagom takt. Måste krypa innan jag kan gå, annars riskerar jag bli överkörd och nerbultad i gräsmattan av de som redan är etablerade vid makten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla